Merhaba, bu yazımda profesyonel bir blog sitesi oluşturmayı tek tek tüm adımlarıyla açıklayacağım. Bir blog sitesi açmak istiyorsunuz ama fikriniz yok veya fikrinizi projeye çevirebileceğiniz bilginiz yok ise eğer doğru yerdesiniz. Bu yazı serisinde öncelikle fikir oluşturma ve o fikrimizi nasıl doğru şekilde analiz yapacağımızı göreceğiz. İlerleyen yazılarda ise domainden kurulumlara, temalardan eklentilere ve seo çalışmalarından pazarlamaya kadar her şeyi detaylı bir şekilde tek tek açıklayacağım.

Toplamda 5 veya 6 part olacak şekilde ayarlamayayı düşünüyorum. Bu yazıda Öncelikle fikir oluşturma ardından ise oluşturduğumuz fikrin piyasasına bakacağız.

Fikirden daha önemli bir şey var ise eğer kesinlikle o fikrin düzgün bir şekilde kullanılabilmesidir.

Proje Fikri Bulma

Benim blog sitesi açmamın amacı para kazanarak kendime bir yan gelir oluşturmak olduğundan dolayı ben aranma hacmi yüksek olan kelimelerden bir site açmayı düşünüyorum. Normal şartlarda aranma hacmi yüksek olan kelimelerde rekabet oranlarıda yüksek olmasından dolayı işin başında olan kişiler biraz çekimser kalabiliyor. Ben bu rekabeti farklı bir yöntem ile aşmayı planlıyorum. Rekabetin olduğu ortamlarda hızlıca yükselmek için daha spesifik düşünmemiz gerekmektedir. Sitemizi her alanda küçük küçük büyütmek yerine tek bir alanda daha hızlı ve daha güçlü bir şekilde büyütmek hem maliyet açısından hem de trafiğiniz açısından size katkı sağlayacaktır.

En Popüler Alanlar

En popüler alanlardan kastım aslında Türkiye genelinde en çok aranması yapılan kategorilerdir. Alexa tarafından yayınlanan trafik sonuçlarında Türkiye’nin yoğunluğunu belli kategoriler kalkındırıyor. Bu kategoriler başta haber siteleri olmak üzere e-ticaret, sağlık, tarif ve sosyal medyalardır. Alexa Türkiye 50 sıralamasına buradan ulaşabilirsiniz.

Haber siteleri açarken Hurriyet, Milliyet, Sabah vb. haber siteleri gibi genel yani her alanda haber yapan siteleri üst sıralara çıkarmak çok büyük emek ister. Eğer haber sitesi açmak istiyorsanız daha küçük yani sadece belli bir alanda oluşturacağınız haber sitesi ile kısa sürede daha fazla trafiğe ulaşabilirsiniz.

Bugün biz tarif kelimesi ile ilgileneceğiz. Tarifler de haber siteleri gibi yoğun ilgi gören ve rekabet oranı oldukça yüksek olan bir kelimedir. Rekabet oranı yüksek olmasından dolayı ben yemek.com ve nefisyemektarifleri.com gibi genel anlamda bir tarif sitesi açmak yerine daha küçük sadece belli bir alanda trafik alacak bir site açacağım.

Benim kelimem “börek tarifleri” olacak. Tüm içeriklerimi, çalışmalarımı bu alanda yapacağım ama öncelikle neden bu anahtar kelimeyi seçtiğimize bakalım. Anahtar kelimemizi ortalama aylık trafiği ve TBM(Tıklama Başına Maliyet) değerine göre seçmemiz gerekiyor. Trafiği ve tbm değerlerini görmek için Google’nin sağlamış olduğu Adwords sistemini kullanacağım. Adwords ile ilgili yakın zamanda daha detaylı bir yazı oluşturacağım.

Google Adwords ile Anahtar Kelime ve TBM Analizi

Öncelikle amaç para kazanmak ise fikir oluştururken piyasayı çok iyi analiz etmek gerekir. Rekabet analizi, anahtar kelime analizi, ziyaretçi analizi vb. faktörler çok etkiliyor.

Google Adwords kullanarak anahtar kelimemin aranma sayısı, rekabet oranı, ortalama gelir oranı ve bunların yanında belirlediğiniz anahtar kelimeye göre oluşturabileceğiniz alt anahtar kelimeler bulunur. Görselde detaylı bir şekilde görünüyor.

Google Adwords Anahtar Kelime Analizi
Google Adwords Anahtar Kelime Analizi

Görselde göründüğü gibi aylık artalama 100B trafik alıyor ve tbm değerleri 2,83₺’ye kadar çıkıyor. Alt tarafında bulunan diğer anahtar kelimeler üzerinde yoğunlaşarak kendi sitenizi kendi içinde farklı farklı alanlara ayırabilirsiniz.

Semrush ile Rakip Analizi

Şimdi sıra ikinci analizimizi yapmaya geldi. Rakiplerimizin analizini yapmak en önemli unsurlardan birisidir. Rakiplerimiz bazen bizim ilerleyişimizi şekillendiriyor, bazen farklı alanlara yönlenmemizi sağlıyor. Rakiplerimiz birçok farklı siteden bulabiliriz ama birçoğu ücretli olduğundan dolayı ücretsiz deneme sürümü verenlere bakacağım. Analiz yapacağım site Semrush.

Semrush Anahtar Kelime Analizi 1
Semrush Anahtar Kelime Analizi 1

 

Semrush Anahtar Kelime Analizi 2
Semrush Anahtar Kelime Analizi 2

 

Semrush Anahtar Kelime Analizi 3
Semrush Anahtar Kelime Analizi 3

Tarayıcılar tarafından yapılan aramalar sonucu ortalama trafik değerleri yukarıda bulunan 3 görselde detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Umarım bu analizler sonucunda kafanızda bir fikir oluşturabilmişsinizdir. Anahtar kelimemize dönecek olursak eğer rekabet oranı düşük fakat rakipler çok kuvvetli diyebiliriz. Paylaşacağım görsel ile bunu daha net bir şekilde görebiliriz.

Google Arama Sıralaması
Google Arama Sıralaması

Google’ye anahtar kelimemiz olan börek tarifleri yazınca çıkan ilk iki site ile rekabet gerçekten çok zor. Bu siteler sıralamada geçilebilir ama geçmek için sağlam içerik girişleri, backlink vb. çalışmalar yapılmalıdır.

Blog sitesi oluştururken fikir oluşturma veya var olan fikrinizi projeye dönüştürmenin ilk kısmını anlatmış olduk. Sonraki yazımda sizler için oluşturduğumuz projeye en uygun domaini seçerek satın alma işlemlerini anlatacağım.

4 Comments

  1. Cengiz 28 Ağustos 2020 en 14:38

    Çok güzel olmuş

    Cevap
  2. Cengiz 28 Ağustos 2020 en 14:38

    Çok güzel olmuştu

    Cevap

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir